Reorganizarea Î.S. „Poșta Moldovei”

Comunicat de presă

24 August 2022

Astăzi, 24 august, administratorul interimar al Î.S. „Poșta Moldovei” a susținut o conferință de presă în contextul reorganizării Întreprinderii de Stat ”Poșta Moldovei”.

Roman Cojuhari a venit cu precizări referitor la conceptul de reorganizare pe intern a întreprinderii, menționând faptul, că Poșta Moldovei este una dintre cele mai mari companii din țară, cu un număr de cca 5 mii angajați și cu o rețea de peste 1200 subdiviziuni.

„Pentru a face față tuturor provocărilor, evoluțiilor, dezvoltărilor, ca și orice organism viu, întreprinderea trebuie să fie adaptată la realitățile curente. Astfel, Poșta Moldovei a inițiat un plan de digitalizare și modernizare atât a serviciilor prestate, cât și a rețelei sale logistice.

Pentru atingerea acestui scop, au fost stabilite cinci obiective strategice primordiale:

  • Construirea centrului de sortare şi procesare a poștei;
  • Renovarea parcului auto. Astfel, până la finele anului, vor fi achiziționate automobile noi, care vor înlocui mașinile învechite.
  • Dezvoltarea rețelei informaționale.
  • Implementarea oficiilor poștale mobile.
  • Implementarea monedei electronice.

Totodată, Roman Cojuhari a menționat și faptul, că întreprinderea va fi reorganizată în Societate pe acțiuni. În acest sens, a fost elaborată o strategie și supusă consultărilor publice proiectul hotărârii de guvern.

„Această reorganizare va aduce un șir de beneficii, în special lărgirea spectrului de servicii, mai ales a celor din domeniul finanțelor: carduri de plată, conturi curente, implementarea monedei electronice, dar și posibilitatea de atragere a investițiilor. La acest capitol, pentru a pune capăt speculațiilor apărute, accentuez, că acționar, în proporție de 100%, va rămâne statul. Societatea va deveni un bun nepasibil privatizării, iar denumirea oficială se va schimba din Î.S. ”Poșta Moldovei” în S.A. ”Poșta Moldovei”, a menționat dl Cojuhari.

În vederea reorganizării administrative propriu-zisă, dl Roman Cojuhari a menționat, că structura organizatorică și lanțurile logistice au fost stabilite 30 de ani în urmă, începând cu anul fondării, iar acestea nu au fost actualizate până în prezent, și, respectiv, nu corespund realităților și tendințelor curente.

„La moment, Poșta Moldovei are 24 de sucursale în majoritatea centrelor raionale ale republicii. Douăzeci și patru de șefi, administratori, contabili, care cresc semnificativ costurile administrative ale Poștei și nu contribuie direct la creșterea calității serviciilor pentru clienții finali. Or, și eu și colegii mei suntem convinși, că banii trebuie investiți în amenajarea oficiilor poștale, în dezvoltarea serviciilor noi, în majorarea salariilor poștașilor, a celor care zi de zi, pe ploaie și vânt își fac meseria și duc scrisori, pensii și alocații sociale la casele oamenilor, și nu în menținerea unui aparat administrativ umflat”

Analiza noastră arată, că menținerea a 11 sucursale teritoriale, rămase în urma reformei, este mai mult decât suficientă pentru asigurarea procesului administrativ. În ceea ce privește cele 1200 de oficii poștale, o spun cu certitudine, că activitatea niciunuia din acestea nu va fi afectată, ci din contra, urmează să fie îmbunătățită prin dezvoltarea spectrului de servicii care vor fi prestate în cadrul oficiului poștal”.

Reorganizarea implică și optimizarea numărului de personal, în mărime de circa 3 procente de la  numărul total de aproximativ 5 mii salariați. „Vor fi respectate toate normele legale, procedurile interne, dar și asigurată o transparență maximă.

Poșta Moldovei este o întreprindere comercială care poate supraviețui doar în condițiile în care demonstrează eficiență, creștere continuă a calității serviciilor prestate și dezvoltarea de noi produse și servicii. Acesta este obiectivul nostru și asta o vom face!

Reorganizarea Î.S. „Poșta Moldovei”

Comunicat de presă

24 August 2022

Astăzi, 24 august, administratorul interimar al Î.S. „Poșta Moldovei” a susținut o conferință de presă în contextul reorganizării Întreprinderii de Stat ”Poșta Moldovei”.

Roman Cojuhari a venit cu precizări referitor la conceptul de reorganizare pe intern a întreprinderii, menționând faptul, că Poșta Moldovei este una dintre cele mai mari companii din țară, cu un număr de cca 5 mii angajați și cu o rețea de peste 1200 subdiviziuni.

„Pentru a face față tuturor provocărilor, evoluțiilor, dezvoltărilor, ca și orice organism viu, întreprinderea trebuie să fie adaptată la realitățile curente. Astfel, Poșta Moldovei a inițiat un plan de digitalizare și modernizare atât a serviciilor prestate, cât și a rețelei sale logistice.

Pentru atingerea acestui scop, au fost stabilite cinci obiective strategice primordiale:

  • Construirea centrului de sortare şi procesare a poștei;
  • Renovarea parcului auto. Astfel, până la finele anului, vor fi achiziționate automobile noi, care vor înlocui mașinile învechite.
  • Dezvoltarea rețelei informaționale.
  • Implementarea oficiilor poștale mobile.
  • Implementarea monedei electronice.

Totodată, Roman Cojuhari a menționat și faptul, că întreprinderea va fi reorganizată în Societate pe acțiuni. În acest sens, a fost elaborată o strategie și supusă consultărilor publice proiectul hotărârii de guvern.

„Această reorganizare va aduce un șir de beneficii, în special lărgirea spectrului de servicii, mai ales a celor din domeniul finanțelor: carduri de plată, conturi curente, implementarea monedei electronice, dar și posibilitatea de atragere a investițiilor. La acest capitol, pentru a pune capăt speculațiilor apărute, accentuez, că acționar, în proporție de 100%, va rămâne statul. Societatea va deveni un bun nepasibil privatizării, iar denumirea oficială se va schimba din Î.S. ”Poșta Moldovei” în S.A. ”Poșta Moldovei”, a menționat dl Cojuhari.

În vederea reorganizării administrative propriu-zisă, dl Roman Cojuhari a menționat, că structura organizatorică și lanțurile logistice au fost stabilite 30 de ani în urmă, începând cu anul fondării, iar acestea nu au fost actualizate până în prezent, și, respectiv, nu corespund realităților și tendințelor curente.

„La moment, Poșta Moldovei are 24 de sucursale în majoritatea centrelor raionale ale republicii. Douăzeci și patru de șefi, administratori, contabili, care cresc semnificativ costurile administrative ale Poștei și nu contribuie direct la creșterea calității serviciilor pentru clienții finali. Or, și eu și colegii mei suntem convinși, că banii trebuie investiți în amenajarea oficiilor poștale, în dezvoltarea serviciilor noi, în majorarea salariilor poștașilor, a celor care zi de zi, pe ploaie și vânt își fac meseria și duc scrisori, pensii și alocații sociale la casele oamenilor, și nu în menținerea unui aparat administrativ umflat”

Analiza noastră arată, că menținerea a 11 sucursale teritoriale, rămase în urma reformei, este mai mult decât suficientă pentru asigurarea procesului administrativ. În ceea ce privește cele 1200 de oficii poștale, o spun cu certitudine, că activitatea niciunuia din acestea nu va fi afectată, ci din contra, urmează să fie îmbunătățită prin dezvoltarea spectrului de servicii care vor fi prestate în cadrul oficiului poștal”.

Reorganizarea implică și optimizarea numărului de personal, în mărime de circa 3 procente de la  numărul total de aproximativ 5 mii salariați. „Vor fi respectate toate normele legale, procedurile interne, dar și asigurată o transparență maximă.

Poșta Moldovei este o întreprindere comercială care poate supraviețui doar în condițiile în care demonstrează eficiență, creștere continuă a calității serviciilor prestate și dezvoltarea de noi produse și servicii. Acesta este obiectivul nostru și asta o vom face!