Serviciul MDelivery s-a lansat în testare

Știre

12 Iulie 2022

În calitate de operator poștal, Poșta Moldovei este parte a proiectului MDelivery, creat de Agenția de Guvernare Electronică.

Serviciului electronic guvernamental de livrare MDelivery, creat de Agenția de Guvernare Electronică, s-a lansat în testare la 1 iulie curent, în cinci Centre multifuncționale ale Agenției Servicii Publice care participă în pilotare, fiind pregătite pentru a deservi populația în corespundere cu cele mai noi instrumente de guvernanță digitală.

Astfel, persoanele fizice și juridice care se adresează pentru perfectarea actelor la Centrele multifuncționale din Criuleni, Bălți, Leova, Telenești și Chișinău (CM nr.2) se bucură deja de acest nou serviciu. Timp de o lună, operatorii din Centrele menționate vor informa beneficiarii despre această posibilitate, vor înregistra solicitările de livrare și vor testa funcționalitatea noului serviciu electronic, care urmează a fi disponibil, în curând, în toate Centrele multifuncționale, inclusiv în misiunile diplomatice și consulare, pentru cetățenii din diaspora.

Prin intermediul noului serviciu, moldovenii aflați în țară sau peste hotare vor putea primi rezultatele serviciilor la domiciliu, inclusiv în afara țării, la adresa indicată de ei, dacă vor solicita aceasta operatorului de la ghișeu sau dacă vor accesa pagina mdelivery.gov.md și vor urma instrucțiunile de livrare.

 

Avantajele sunt multiple și se referă la:

  • reducerea vizitelor la ghișeu de la 2 la una;
  • scutirea de deplasări multiple în țară pentru cetățenii din diasporă;
  • acces securitizat al persoanelor fizice și juridice la serviciile de livrare;
  • evitarea aglomerației la ghișeu și reducerea contactelor directe;
  • reducerea birocrației și a timpului de așteptare;
  • eliminarea rândurilor la solicitarea și la ridicarea serviciilor publice;
  • îmbunătățirea experienței de interacțiune cu statul prin intermediul tehnologiei;
  • mai multă accesibilitate și comoditate pentru persoanele fizice și juridice, inclusiv pentru cele cu posibilități motorice reduse;
  • achitare electronică prin MPay sau terminal de plată;
  • reducerea costurilor de interacțiune dintre prestator de servicii publice - furnizor de servicii publice – beneficiari;
  • sporirea nivelului de transparență a serviciilor publice și urmărirea online a trasabilității serviciului solicitat (etapa la care se află documentul) etc. 

La momentul pilotării, prin intermediul Serviciului MDelivery sunt livrate pașapoarte, extrase din Registrul de Stat al persoanelor juridice și al întreprinzătorilor individuali etc. Până la etapa lansării MDelivery, vor fi integrate și alte servicii care, în prezent, se află în regim de lucru.

Serviciul MDelivery este dezvoltat pentru a oferi o platformă digitală unică de conexiune a celor trei subiecți: prestatorul de servicii (expeditor) - beneficiarul de servicii (destinatar) - furnizorul de servicii poștale și a fost creat de Agenția de Guvernare Electronică, în cadrul proiectului Modernizarea Serviciilor Guvernamentale (MGSP), implementat de Guvern cu suportul Grupului Banca Mondială și va fi pus la dispoziția tuturor cetățenilor Republicii Moldova, începând cu luna august 2022.

Amintim, că Poșta Moldovei și Agenția de Guvernare Electronică au semnat un Memorandum care prevede dezvoltarea serviciului guvernamental de livrare (MDelivery), serviciul de curierat și al poștei digitale.

Sursa: Agenția de Guvernare Electronică

Serviciul MDelivery s-a lansat în testare

Știre

12 Iulie 2022

În calitate de operator poștal, Poșta Moldovei este parte a proiectului MDelivery, creat de Agenția de Guvernare Electronică.

Serviciului electronic guvernamental de livrare MDelivery, creat de Agenția de Guvernare Electronică, s-a lansat în testare la 1 iulie curent, în cinci Centre multifuncționale ale Agenției Servicii Publice care participă în pilotare, fiind pregătite pentru a deservi populația în corespundere cu cele mai noi instrumente de guvernanță digitală.

Astfel, persoanele fizice și juridice care se adresează pentru perfectarea actelor la Centrele multifuncționale din Criuleni, Bălți, Leova, Telenești și Chișinău (CM nr.2) se bucură deja de acest nou serviciu. Timp de o lună, operatorii din Centrele menționate vor informa beneficiarii despre această posibilitate, vor înregistra solicitările de livrare și vor testa funcționalitatea noului serviciu electronic, care urmează a fi disponibil, în curând, în toate Centrele multifuncționale, inclusiv în misiunile diplomatice și consulare, pentru cetățenii din diaspora.

Prin intermediul noului serviciu, moldovenii aflați în țară sau peste hotare vor putea primi rezultatele serviciilor la domiciliu, inclusiv în afara țării, la adresa indicată de ei, dacă vor solicita aceasta operatorului de la ghișeu sau dacă vor accesa pagina mdelivery.gov.md și vor urma instrucțiunile de livrare.

 

Avantajele sunt multiple și se referă la:

  • reducerea vizitelor la ghișeu de la 2 la una;
  • scutirea de deplasări multiple în țară pentru cetățenii din diasporă;
  • acces securitizat al persoanelor fizice și juridice la serviciile de livrare;
  • evitarea aglomerației la ghișeu și reducerea contactelor directe;
  • reducerea birocrației și a timpului de așteptare;
  • eliminarea rândurilor la solicitarea și la ridicarea serviciilor publice;
  • îmbunătățirea experienței de interacțiune cu statul prin intermediul tehnologiei;
  • mai multă accesibilitate și comoditate pentru persoanele fizice și juridice, inclusiv pentru cele cu posibilități motorice reduse;
  • achitare electronică prin MPay sau terminal de plată;
  • reducerea costurilor de interacțiune dintre prestator de servicii publice - furnizor de servicii publice – beneficiari;
  • sporirea nivelului de transparență a serviciilor publice și urmărirea online a trasabilității serviciului solicitat (etapa la care se află documentul) etc. 

La momentul pilotării, prin intermediul Serviciului MDelivery sunt livrate pașapoarte, extrase din Registrul de Stat al persoanelor juridice și al întreprinzătorilor individuali etc. Până la etapa lansării MDelivery, vor fi integrate și alte servicii care, în prezent, se află în regim de lucru.

Serviciul MDelivery este dezvoltat pentru a oferi o platformă digitală unică de conexiune a celor trei subiecți: prestatorul de servicii (expeditor) - beneficiarul de servicii (destinatar) - furnizorul de servicii poștale și a fost creat de Agenția de Guvernare Electronică, în cadrul proiectului Modernizarea Serviciilor Guvernamentale (MGSP), implementat de Guvern cu suportul Grupului Banca Mondială și va fi pus la dispoziția tuturor cetățenilor Republicii Moldova, începând cu luna august 2022.

Amintim, că Poșta Moldovei și Agenția de Guvernare Electronică au semnat un Memorandum care prevede dezvoltarea serviciului guvernamental de livrare (MDelivery), serviciul de curierat și al poștei digitale.

Sursa: Agenția de Guvernare Electronică