Международные системы перевода денежных средств


Întreprinderea de Stat ”Poșta Moldovei” prestează servicii de remiteri de bani prin intermediul sistemelor internaționale de transfer de bani.
Expedierea și achitarea transferurilor de bani se efectuează prin următoarele sisteme: ”Ria Money Transfer”, ”MoneyGram”, ”IntelExpress”, ”Western Union”, ”Eurogiro”. Prin sistemul ”Money Exchange” se execută doar achitarea mijloacelor bănești.
Activitatea sistemelor de transferuri bănești ”Xpress Money”, ”Welsend”, ”Sigue” și ”Contact” a fost temporar sistată pe întreg teritoriul Republicii Moldova. 
Condițiile pentru expedierea remiterilor internaţionale de bani sunt reglementate de ”Legea privind reglementarea valutară” nr. 62-XVI din 21 martie 2008, ”Reguli de prestare a serviciilor de remiteri de bani în cadrul Î.S. ”Poşta Moldovei” şi de Condiţiile de executare a remiterilor de bani prin sistemele de remiteri de bani în cadrul Î.S. “Poşta Moldovei”.
 
Cum efectuez un transfer de bani?
  1. Prezintă operatorului oficiului poștal actul de identitate valabil, în original şi în fotocopie.
  2. Comunică operatorului:
  • numele şi prenumele beneficiarului;
  • țara și localitatea în care se află;
  • adresa, codul poştal şi numărul de telefon;
  • suma şi valuta transferului;
  • scopul expedierii banilor.
  1. Prezintă operatorului documentele justificative în cazul în care suma transferului bănesc depășește 10.000 EUR sau echivalentul acesteia (conform prevederilor legislației valutare a Republicii Moldova).
  2. Achită suma transferului și costurile de expediere conform tarifelor.
  3. Primește de la operator formularul cu numărul de control al transferului bănesc.
  4. Contactează destinatarul și comunică-i detaliile transferului pe care urmează să-l primească:
  • numărul de control al transferului de bani;
  • țara și localitatea de unde au fost expediați banii;
  • numele și prenumele personal (în calitate de expeditor);
  • moneda şi suma transferului.
 
Cum primesc un transfer de bani?
  1. Prezintă operatorului oficiului poștal actul de identitate valabil, în original şi în fotocopie:
  • în cazul deținerii cetățenieii Republicii Moldova - buletinul de identitate; 
  • în cazul deținerii cetățenieii străine și domicilierii temporare pe teritoriul Republicii Moldova - permisul de şedere eliberat de autorităţile competente;
  • în cazul deținerii cetățenieii străine și termenului de aflare în Republica Moldova mai mic de 90 de zile - paşaport internațional;
  • în cazul lipsei actului de identitate valabil, urmează a se prezenta acte de confirmare a pierderii documentului sau a inițierii procedurii de prelungire a acestuia.
  1. Comunică operatorului detaliile transferului de bani pe care urmează să-l primești:
  • numărul de control al transferului de bani;
  • țara și localitatea de unde ți-au fost expediați banii;
  • numele și prenumele expeditorului (în cazul dacă au fost indicate în formularul de transfer);
  • moneda şi suma transferului.
  1. Semnează formularul de plată pentru transfer, ridică numerarul de la ghișeul oficiului poștal și chitanța aferentă achitării.
 
 
RIA MONEY TRANSFER

”Ria Money Transfer” este un sistem de remiteri de bani destinat persoanelor fizice. Efectuarea transferurilor nu necesită deschiderea unui cont bancar. 

 

Achitarea remiterilor de bani se efectueaza la orice oficiu poștal al Î.S.”Poşta Moldovei” în dolari SUA, EUR sau în LEI moldovenești. Convertirea sumei în valută naţională se face la expedierea transferului la cursul oferit de ”Ria Money Transfer” sau la achitarea transferului, la rata de cumpărare stabilită de banca comercială, agreată de Î.S. “Poşta Moldovei”, în ziua plăţii transferului.

 

Expedierea remiterilor de bani se efectueaza din orice oficiu poștal al Î.S.”Poşta Moldovei” în dolari SUA sau EUR. Convertirea sumei transferului în valută străină se face la rata de vânzare stabilită de banca comercială, agreată de Î.S. “Poşta Moldovei”, în ziua expedierii transferului.

 

Costurile de expediere sunt achitate de către expeditor la momentul efectuării transferului în conformitate cu tarifele stabilite de ”Ria Money Transfer”. Alte comisioane de la destinatar nu sunt încasate.

 

Site oficial: riamoneytransfer.com.

 

 
 

 
 

CONDIŢII DE EXECUTARE A REMITERILOR DE BANI

  • Moneda remiterii de bani – Euro, Dolarul SUA sau Leul moldovenesc.
  • Limita maximă a remiterii de bani admisibilă pe termen de 30 de zile calendaristice per persoană – conform legislaţiei ţării beneficiare;
  • Comisionul la expediere – conform tarifelor ”Ria Money Transfer”;
  • Comisionul se achită de către plătitor.
  • Termenul de executare – de la 15 minute după expediere.

 

Cum modific datele transferului?

 

Datele aferente transferului bănesc pot fi modificate la cererea expeditorului, cu condiția să nu fi fost plătite destinatarului. Pentru a modifica datele, expeditorul trebuie să prezinte următoarele documente la oficiul poștal în care a fost efectuată tranzacția:

  • act de identitate valabil;
  • documentele care confirmă transferul de bani;
  • o cerere scrisă care indică datele spre modificare.

Modificarea datelor transferului de bani se efectuează după primirea unei confirmării de la Centrul de Operațiuni al sistemului ”Ria Money Transfer”.

 

Date despre transferul de bani care pot fi modificate:

  • numele și prenumele destinatarului;
  • numele și prenumele expeditorului.

Nu se percepe comision suplimentar pentru schimbarea datelor despre transferul de bani.

 

Cum îmi returnez banii?

 

Transferurile neridicate în decurs de 21 zile se returnează expeditorului.

Banii trimişi prin sistemul ”Ria Money Transfer” pot fi returnaţi la cererea expeditorului numai dacă nu au fost plătiţi destinatarului. Pentru a returna banii, expeditorul trebuie să depună următoarele documente la oficiul poștal în care a fost efectuată operațiunea:

  • act de identitate valabil;
  • documentele care confirmă efectuarea transferului;
  • cererea scrisă care să precizeze detaliile transferului și motivul returnării.

Rambursările se fac după primirea unei confirmări de la Centrul de Operațiuni al sistemului ”Ria Money Transfer”.

 

La returnarea transferului de bani în baza cererii depuse, suma comisionului achitat nu se restituie.

 
 
MONEYGRAM

”MoneyGram” este un sistem de remiteri de bani destinat persoanelor fizice. Efectuarea transferurilor nu necesită deschiderea unui cont bancar. 

 

Achitarea remiterilor de bani se efectueaza la orice oficiu poștal al Î.S.”Poşta Moldovei” în dolari SUA, EUR sau în valută națională (MDL). Convertirea sumei în valută naţională se efectuează în momentul achitării transferului, conform ratei de cumpărare stabilită de banca comercială și agreată de Î.S. “Poşta Moldovei”, în ziua plăţii transferului.

 

Expedierea remiterilor de bani se efectueaza din orice oficiu poștal al Î.S.”Poşta Moldovei” în dolari SUA sau EUR. Convertirea sumei transferului în valută străină se efectuează conform ratei de vânzare stabilită de banca comercială și agreată de Î.S. “Poşta Moldovei” în ziua expedierii transferului.

 

Costurile de expediere sunt achitate de către expeditor la momentul efectuării transferului în conformitate cu tarifele stabilite de ”MoneyGram”. Alte comisioane de la destinatar nu se încasează.

 

Site oficial: moneygram.com.

 

 
 

 
 

CONDIŢII DE EXECUTARE A REMITERILOR DE BANI

  • Moneda remiterii de bani – Euro, Dolarul SUA sau Leul moldovenesc;
  • Limita maximă a remiterii de bani admisibilă pe zi per persoană – 8.000 USD sau echivalent în altă monedă;
  • Comisionul la expediere – conform tarifelor "MoneyGram";
  • Comisionul se achită de către plătitor;
  • Termenul de executare – de la 15 minute după expediere.
Cum modific datele transferului?

 

Datele aferente transferului bănesc pot fi modificate la cererea expeditorului, cu condiția să nu fi fost plătite destinatarului. Pentru a modifica datele, expeditorul trebuie să prezinte următoarele documente la oficiul poștal în care a fost efectuată tranzacția:

  • act de identitate valabil;
  • documentele care confirmă transferul de bani;
  • o cerere scrisă care indică datele spre modificare.

Modificarea datelor transferului de bani se efectuează după primirea unei confirmării de la Centrul de Operațiuni al sistemului ”MoneyGram”.

 

Date despre transferul de bani care pot fi modificate:

  • numele și prenumele destinatarului;
  • numele și prenumele expeditorului.

Nu se percepe comision suplimentar pentru schimbarea datelor despre transferul de bani.

 

Cum îmi returnez banii?

 

Transferurile neridicate în decurs de 180 zile se returnează expeditorului.

Banii expediați prin sistemul ”MoneyGram” pot fi returnaţi la cererea expeditorului numai dacă nu au fost plătiţi destinatarului. Pentru a returna banii, expeditorul trebuie să depună următoarele documente la oficiul poștal în care a fost efectuată operațiunea:

  • act de identitate valabil;
  • documentele care confirmă efectuarea transferului;
  • cererea scrisă care să precizeze detaliile transferului și motivul returnării.

Rambursările se fac după primirea unei confirmări de la Centrul de Operațiuni al sistemului ”MoneyGram”.

 

La returnarea transferului de bani în baza cererii depuse, suma comisionului achitat nu se restituie.

 
 
INTELEXPRESS

“Intelexpress” este un sistem de remiteri de bani destinat persoanelor fizice.

 

Achitarea remiterilor de bani se efectueaza la orice oficiu poștal al Î.S.”Poşta Moldovei” în dolari SUA, EUR sau în valută naţională (MDL). Convertirea sumei în valută naţională se efectuează la expedierea transferului conform cursului de schimb oferit de “Intelexpress” sau la achitarea transferului, la rata de cumpărare stabilită de banca comercială, agreată de Î.S. “Poşta Moldovei”, în ziua plăţii transferului.

 

Expedierea remiterilor de bani se efectueaza din orice oficiu poștal al Î.S.”Poşta Moldovei” în dolari SUA sau EUR. Convertirea sumei transferului în valută străină se face în conformitate cu rata de vânzare stabilită de banca comercială, agreată de Î.S. “Poşta Moldovei”, în ziua expedierii transferului.

 

Costurile de expediere sunt achitate de către expeditor la momentul efectuării transferului în conformitate cu tarifele stabilite de “Intelexpress”. Alte comisioane de la destinatar nu sunt încasate.

 

 
 

 

CONDIŢII DE EXECUTARE A REMITERILOR DE BANI

  • Moneda remiterii de bani – Euro, Dolarul SUA sau Leul moldovenesc.
  • Limita maximă a remiterii de bani admisibilă – conform legislaţiei ţării beneficiare
  • Comisionul la expediere – conform tarifelor ”Intelexpress”
  • Comisionul se achită de către plătitor.
  • Termenul de executare – de la 15 minute după expediere.
Cum modific datele transferului?

 

Datele aferente transferului bănesc pot fi modificate la cererea expeditorului, cu condiția să nu fi fost plătite destinatarului. Pentru a modifica datele, expeditorul trebuie să prezinte următoarele documente la oficiul poștal în care a fost efectuată tranzacția:

  • act de identitate valabil;
  • documentele care confirmă transferul de bani;
  • o cerere scrisă care indică datele spre modificare.

Modificarea datelor transferului de bani se efectuează după primirea unei confirmării de la Centrul de Operațiuni al sistemului "Intelexpress".

 

Date despre transferul de bani care pot fi modificate:

  • numele și prenumele destinatarului;
  • numele și prenumele expeditorului.

Nu se percepe comision suplimentar pentru schimbarea datelor despre transferul de bani.

 

Cum îmi returnez banii?

 

Transferurile neridicate în decurs de 180 zile se returnează expeditorului.

Banii expediați prin sistemul "Intelexpress" pot fi returnaţi la cererea expeditorului numai dacă nu au fost plătiţi destinatarului. Pentru a returna banii, expeditorul trebuie să depună următoarele documente la oficiul poștal în care a fost efectuată operațiunea:

  • act de identitate valabil;
  • documentele care confirmă efectuarea transferului;
  • cererea scrisă care să precizeze detaliile transferului și motivul returnării.

Rambursările se fac după primirea unei confirmări de la Centrul de Operațiuni al sistemului "Intelexpress".

 

La returnarea transferului de bani în baza cererii depuse, suma comisionului achitat nu se restituie.

 
 
WESTERN UNION

”Western Union” este un sistem de remiteri de bani destinat persoanelor fizice. Efectuarea transferurilor nu necesită deschiderea unui cont bancar. 

 

Achitarea remiterilor de bani se efectueaza la orice oficiu poștal al Î.S.”Poşta Moldovei” în dolari SUA, EUR sau în valută naţională (MDL). Convertirea sumei transferului în valută naţională se face la cursul stabilit de ”Western Union”, în ziua plăţii transferului.

 

Expedierea remiterilor de bani se efectueaza din orice oficiu poștal al Î.S.”Poşta Moldovei” în dolari SUA, EUR sau în valută naţională (MDL). Convertirea sumei transferului în valută străină se face la cursul stabilit de ”Western Union”, în ziua expedierii transferului.

 

Costurile de expediere sunt achitate de către expeditor la momentul efectuării transferului în conformitate cu tarifele stabilite de ”Western Union”. Alte comisioane de la destinatar nu sunt încasate.

 

Site oficial :westernunion.com.

 

 
 

 

CONDIŢII DE EXECUTARE A REMITERILOR DE BANI

  • Remiteri de bani în/din peste 200 de ţări şi regiuni prin intermediul a 500 mii de locaţii;
  • Moneda remiterii de bani – Euro, Dolarul SUA şi moneda naţională În cazul conversiei sumei remiterii se aplică cursul valutar stabilit de sistemul "Western Union";
  • Limita maximă a remiterii de bani admisibilă pe zi per persoană - 7.500 USD sau echivalent în altă monedă;
  • Comisionul la expediere – conform tarifelor "Western Union";
  • Comisionul se achită de către plătitor;
  • Termenul de executare – de la 5 minute până la 12 ore (tarif special “12 ore”).
Cum modific datele transferului?

 

Datele aferente transferului bănesc pot fi modificate la cererea expeditorului, cu condiția să nu fi fost plătite destinatarului. Pentru a modifica datele, expeditorul trebuie să prezinte următoarele documente la oficiul poștal în care a fost efectuată tranzacția:

  • act de identitate valabil;
  • documentele care confirmă transferul de bani;
  • o cerere scrisă care indică datele spre modificare.

Modificarea datelor transferului de bani se efectuează după primirea unei confirmării de la Centrul de Operațiuni al sistemului "Western Union".

 

Date despre transferul de bani care pot fi modificate:

  • numele și prenumele destinatarului;
  • numele și prenumele expeditorului.

Nu se percepe comision suplimentar pentru schimbarea datelor despre transferul de bani.

 

Cum îmi returnez banii?

 

Transferurile neridicate în decurs de 180 zile se returnează expeditorului.

Banii expediați prin sistemul "Western Union" pot fi returnaţi la cererea expeditorului numai dacă nu au fost plătiţi destinatarului. Pentru a returna banii, expeditorul trebuie să depună următoarele documente la oficiul poștal în care a fost efectuată operațiunea:

  • act de identitate valabil;
  • documentele care confirmă efectuarea transferului;
  • cererea scrisă care să precizeze detaliile transferului și motivul returnării.

Rambursările se fac după primirea unei confirmări de la Centrul de Operațiuni al sistemului "Western Union".

 

La returnarea transferului de bani în baza cererii depuse, suma comisionului achitat nu se restituie.

 
 
MONEY EXCHANGE

”Money Exchange” este un sistem de remiteri de bani destinat persoanelor fizice. Efectuarea transferurilor nu necesită deschiderea unui cont bancar. 

 

Achitarea remiterilor de bani se efectueaza la orice oficiu poștal al Î.S.”Poşta Moldovei” în dolari SUA, EUR sau Lei moldovenești.

 

Convertirea sumei în valută naţională se face la expedierea transferului la cursul oferit de ”Money Exchange” sau la achitarea transferului, la rata de cumpărare stabilită de banca comercială agreată de Î.S. “Poşta Moldovei”, în ziua plăţii transferului.

 

Costurile de expediere sunt achitate de către expeditor la momentul efectuării transferului în conformitate cu tarifele stabilite de ”Money Exchange”. Alte comisioane de la destinatar nu se încasează.

 

Site oficial :moneyexchange.es.

 

 

CONDIŢII DE EXECUTARE A REMITERILOR DE BANI

  • Moneda remiterii de bani – Euro, Dolarul SUA sau Leul moldovenesc.
  • Limita maximă a remiterii de bani admisibilă pe termen de 30 de zile calendaristice per persoană se stabilește în conformitate cu legislaţia ţării beneficiare;
  • Termenul de executare a remiterii – de la 15 minute după expediere;
  • Pentru primirea remiterii de bani este necesar de a prezenta actul de identitate valabil, în original și în fotocopie. Comunicaţi operatorului codul unic al transferului, numele, prenumele plătitorului, moneda și suma remiterii așteptate.
Cum modific datele transferului?
 

 

Datele aferente transferului bănesc pot fi modificate la cererea expeditorului, cu condiția să nu fi fost plătite destinatarului. 

Pentru a modifica datele, expeditorul trebuie să se prezinte la oficiul în care a fost efectuată tranzacția.

Modificarea datelor transferului de bani se efectuează după primirea unei confirmării de la Centrul de Operațiuni al sistemului Money Exchange.

 

Cum îmi returnez banii?
 

 

Transferurile neridicate în decurs de 30 zile se returnează expeditorului. 

Banii expediați prin sistemul ”Money Exchange” pot fi returnaţi la cererea expeditorului numai dacă nu au fost plătiţi destinatarului.

 
 
EUROGIRO

”Eurogiro” este un sistem de remiteri de bani destinat persoanelor fizice. 

 

Site oficial: eurogiro.com.

 
 

 

CONDIŢII DE EXECUTARE A REMITERILOR DE BANI

  • Moneda remiterii de bani – Euro, Dolarul SUA sau Leul moldovenesc.
  • Limita maximă a remiterii de bani admisibilă pe termen de 30 de zile calendaristice per persoană se stabilește în conformitate cu legislaţia ţării beneficiare;
  • Termenul de executare a remiterii – de la 15 minute după expediere;
  • Pentru primirea remiterii de bani este necesar de a prezenta actul de identitate valabil, în original și în fotocopie. Comunicaţi operatorului codul unic al transferului, numele, prenumele plătitorului, moneda și suma remiterii așteptate.
Cum modific datele transferului?
 

 

Datele aferente transferului bănesc pot fi modificate la cererea expeditorului, cu condiția să nu fi fost plătite destinatarului. 

Pentru a modifica datele, expeditorul trebuie să se prezinte la oficiul în care a fost efectuată tranzacția.

Modificarea datelor transferului de bani se efectuează după primirea unei confirmării de la Centrul de Operațiuni al sistemului Eurogiro.

 

Cum îmi returnez banii?
 

 

Transferurile neridicate în decurs de 30 zile se returnează expeditorului. 

Banii expediați prin sistemul ”Eurogiro” pot fi returnaţi la cererea expeditorului numai dacă nu au fost plătiţi destinatarului.