Reclamații și petiții
Reclamație internațională
Recepționarea, examinarea și soluționarea reclamațiilor internaționale se efectuează în conformitate cu următoarele acte:
- Convenția Poștală Universală, Regulamentul Convenției UPU și Regulamentul EMS.
- Legea comunicaţiilor poştale nr. 36 din 17.03.2016.
- Hotărârea de Guvern nr. 1457 din 30.12.2016 pentru aprobarea Regulilor privind prestarea serviciilor poştale.
- Procedura de examinare a reclamațiilor utilizatorilor în cadrul Î.S. ”Poșta Moldovei”, aprobată prin ordinul Î.S. ”Poșta Moldovei nr. 317 din 25.07.2022
- 4 luni - pentru trimiterile EMS;
- 6 luni - pentru trimiterile poştale internaționale: poșta de scrisori și colete.
- Î.S. ”Poșta Moldovei” respectă securitatea informației furnizate de către client, cât și a datelor cu caracter personal, în baza Legii privind protecţia datelor cu caracter personal Nr. 133 din 08.07.2011;
- utilizatorul își asumă întreaga responsabilitate pentru datele prezentate;
- în cazul în care datele expedierii se vor dovedi a fi greșite sau false, furnizarea informației solicitate va deveni imposibilă;
- câmpurile blancului reclamației marcate cu steluță (*) sunt obligatorii.
Pentru completarea blancului reclamației internaționale veți avea nevoie de numărul trimiterii, compus din 13 caractere, care începe cu unul dintre marcajele "E", "C", "R", "V" și finalizează cu marcajul "MD".
La reclamație, se anexează, în mod obligatoriu, copia bonului de plată și, după caz, copia borderoului eliberat de unitatea poștală la depunerea trimiterii. Reclamațiile, la care nu vor anexate copiile bonurilor de plată, nu vor fi examinate.
Pentru a depune o reclamație privind calitatea serviciului de expediere/primire a trimiterii dumneavoastră poștale spre/din străinătate, completați câmpurile formularului de mai jos.